Проблема, над якою працює школа у виховній та позакласній роботі:
«Формування морально-духовної життєво- компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім’янин, професіонал»
Мета виховання:
Cтворення цілісної моделі виховної системи на основі національних та загальнолюдських цінностей; формування моральної стійкості, цілісної особистості, формування моральної свідомості; виховання та розвиток моральних почуттів порядності та тактовності, гуманності, патріотизму; формування умінь та звичок, моральної поведінки, культурної поведінки.
Система виховної роботи в школі розроблена відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту», Конвенції ООН про права дитини, статуту освітнього закладу. Основними ідеями, які лягли в основу виховної системи школи, є ідея гуманізму, педагогіки співробітництва, загального піклування, формування єдиного виховного простору. В Законі України «Про загальну середню освіту» особлива увага приділяється вихованню громадянина-патріота своєї держави, який готовий до подальшого освітньогоння та трудової діяльності зі своїми політичними переконаннями, формуванню творчої особистості, свідомого відношення до своїх обов’язків; формуванню навичок здорового способу життя. Одним із основних завдань, які поставив перед собою педагогічний колектив школи, – це створення належного освітнього середовища для розвитку здорової дитини, оволодіння навичками безпечного життя і здорової поведінки, формування в здобувачів освіти свідомого ставлення не лише до власного життя і здоров’я, а й оточуючих. Характер виховання повинен передбачити глибоке розуміння вчителем фізіологічної природи вихованців, їх індивідуальні риси та можливості, повагу до особистості дитини.
Зміст виховання:
- Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
- Ціннісне ставлення до людей;
- Ціннісне ставлення до себе;
- Ціннісне ставлення до свого фізичного «Я»;
- Ціннісне ставлення до свого психічного "Я";
- Ціннісне ставлення до свого соціального "Я";
- Ціннісне ставлення до природи;
- Ціннісне ставлення до мистецтва;
- Ціннісне ставлення до праці.
Основні напрямки виховної роботи.
Структура виховної роботи школи.
Основні принципи виховної системи школи:
- «не зашкодити» (збереження психологічного та фізичного здоров’я дитини, що є найважливішим у освітньогольно-виховному процесі);
- духовна насиченість шкільної життєдіяльності дітей. Не піддаючи сумніву значення знання у становленні особистості, ми впевнені в тому, що якість знань, ціннісність ідей, думок і діяльності людини, що виникають на базі знань, зумовлюється не тільки істинністю знань, але й духовною насиченістю виховання особистості, неможливе без виховання емоцій та естетичної свідомості;
- ставлення до дитини як до суб’єкта власного розвитку, що реалізується через принципи педагогіки співпраці, толерантності, підтримки, які спрямовані на самостановлення індивідуальності;
- індивідуальний розвиток педагогів. Учитель теж повинен розвиватись, удосконалювати свою професійну компетентність, педагогічну майстерність.